glitter-graphics.com [url=http://glitter-

Saturday 10 March 2012

 hi u ollssszz...(ewahhh..slang matsaleh tekluar la plak)hehehe...
sapa pnah g nilai 3?? sila angkat dan kembgkan hidung anda dengan sekembang kembangnya ;) hehe...masyaALLAH!! kempiskan blek cpat!! haiii, mcm2 ada..hahaha..
mai nk cta sket~ sejak aku ngaji kat cn (USIM), nie mrupakan kali ke 3 aku g nilai3.. tp kali nie lain sket,aku g jln2 sesungguh2 jln la..hehe.. first time aku g lalu dpan nilai3 tue jer..sj round2 nilai..hehe.. kali ke2 aku g cari untuk wat bj klas..so g kdai2 kain je la.. x la meneroka seppenuhnya ag.. kali nie.. aku p s2 dgn azam & tekad yg bekobar2, aku nk jln seluruh nilai 3!!!..hahaha (glak bgga kjap,haha)..
aku g ngan 4 org kwn aku (k.long,k.chik,ateh n faz).. sewa keta sorg pkck nie (almaklumlah,keta sndiri dok kat luh mahfuz ag..heheh) RM50 per half day.. mula2 tue igt nk pinjam ikut jam ja..tp bla dhitung akan jd lg mahai so kitorg decide la pnjam stengah hari [mahal jg :'( huhu..hbez det].. tp ok la, atleast dpt jln2..hehhe
lpas aje hbes klaz b.i smlam kat FEM, aku ngan ateh g la ambik keta kat acasia(asrama luar usim)..ktorg g s2 ngan moto abg ngah a.k.a DIRIKU UNTUKMUhttp://teratakcintabersemi.blogspot.com/.. {credit tu him :) }
tggu punya tggu n tggu ag n tggu ag (sbar je la..).. smpailah pkck tue ngan ketanya.. seb baek pkck tue kuat senyum gak,so xjd la nk mrah tgok muka dia.. hehe.. sblom bg pnjam dia sempat berpesan kat ateh (coz aku kat luar keta, diorg dlm keta).. pastue aku nmpak ateh gelak,sakan gak la.. aku pon naek heran..ap la yg lawak sgt tue.. dah siap sesi beri kunci keta, ateh pon mula la stat cter ap pkck tue kata kat dia.. korg nak thu x???.. lpas nie korg sumer leh la gn ayat nie..hehe.. nasihat dia sempoi ja, " reti x bc doa naek  kenderaan? bc skang pkck nk dgr (ateh pon bc la).. ok,alhamdulillah..nie pkck bg kunci nie, jg elok2 tau keta tue.. BAWA PELAN2X,BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT..XSAMPAI PON XPA.." hahha.. baeklah pkck..hehhe
so, dlm pkul 11 tue kitorg btolak la g nilai3..mcm2 happen tau x.. bru ja nk stat jln air ateh bli tumpah.. hbez keta tue,dh jd kolam renang dh dlm tue..heheh (sory pkck).. tp disebbkan kitorg smua nie ank dara rajin.. kitorg benti la keta kat tepi jln, keja mop mengemop(mggunakan kertas kajang aku,bnyak oo hbez), angkat mengangkat, basuh menbasuh, kibas mengibas kitorg wat kat tepi jln.. seb baek xdak org wak2 tue..klu x, malu gak la,..haha.
slesai ja smua tue, kitorg mulakan pjalann kitorg ke nilai 3 ( nilai 3!! wait 4 us!!!hahaha)
ntah a bape minit kitorg ambik untuk kenilai 3 (+ - keta mati tgah jln..hehe), tp xterasa coz happening gla dlm keta walaupon keta tue xdak radio... mcm2 cter kuar,haha.. bezz sgt..
smpai2 ja s2, kitorg pusing2 lu ngan keta nk cari tmpat yg murah (petua kwn2 yg pnh pegi,cari BUMBUNG BIRU, s2 murah2)..

nie la tmpat yg dimaksdkan tue :)
s2 mmg bnyak sgt pilihan.. rmbang mata nk pilih.. tp ingt sblom beli!! tawar menawar i2 pntg..
aku g jln2 dlu tnya harga n mnta la murah bnda2 aku ingin, diorg tawarkan la murh, tp sket ja..owhhh! mn mau cmtue.. aku nk beli bnyak kena bg murh gle la.. (hahaha.. sbar je la abg2 bangla tue ngan aku).. so aku bg la snyuman n kuar dr kdai 2.. haha
pastue aku jmpa 1 tdung nie, cntik la gak, tp xla sgt.. lbh kurg rm 30,dia bg murh smpai rm 25 shelai.. ermmm, aku pon cb la kat dpan cermin tue(hoho,cantk la plak bla pakai..hahaha..pasan sndiri).. ku mnta la lg murh rm 20 coz aku nk ambik 2 helai (tektik2)haha... dia xbg,lwn punya lwn dia pon ckap " adik manis angkat 3 la..abg bg 3 rm60.." pastue aku ckap,xmo la sy nk dua.. xngaku kalah gak dia tue.hadoi..tp aku pon masih kuat,power bnyak ag nie(aja2 fighting..haha), aku ckap k,aku ambik 1 ja..tp dia dok paksa2 aku mbik 2(siap gulung nk masuk plastik lak tue..ish2x..).. aku ckap "aik aik..sy nk 1 ja,np gulung 2 nie??xmo2..sy xjd mbik la".. setelah kena ngan ayt aku tue,trus dia ckap " ok la.. 2 rm 40" wahhhhhhhhh!!! mak abah,kakak dh berjaya!! kakak dh berjaya!! tima kasih atas didikan yg selama ini mak abah berikan,js mak n abh xkan pnah kak lupakan.. sob2~.. (haha,drama queen btol ;P )
stlah selesai berurus niaga (lbh kurg setengah jam gak la aku kat kdai 2),aku pon mneruskan pjalan ke kedai lain.. nk cari bj kat adik terchinta aku la... hehe.. tp xjmpa pon.. (last2 bli kat hari2..SELAMAT DATANG!!... TIMA KASIH,DATANG LAGI!!..haha..ayat2 klu kita g hari2 ..tol x??? )
dah pnat kitorg sumer bjalan ( xsampai pon 1 nilai 3 tue..hehhe,besar sgt) kitorg pon ambik kputusan blek,tp sblom tue sggah giant lu..hehe.. nk pekena KFC n bli brg2 kperluan hdup d asrama (alaa,mcm biasa,maggi,sbun mandi,sbun bsuh bj n so on)hehe..
dlm pukul 6 g tue la kitorg dh smpai kk1(asram dlm USIM)..rehat2 jap.. lpas maghrib jer ateh dtg blek..ajak g pasar mlm.. dlm keadaan xmndi ag dr blek td,bj pon bj sama, kitorg sume g lah PASAR MALAM.. tp pnjam keta abg long la a.k.a WAN SYAHMI WAN YUSOFF { credit 2 him :) }hehe..
lpas isyak kitorg g, dlm kui 10 lbh2 sket kitorg blek.. untuk kitorg x la bli pa pon, cm tmpahan dr bdak2 laki klaas aku ja yg kitorg bli.. dah sharian pnat bejalan, blek tue,aku bersih2 kan dr, n then go to sleep la..hehe
kat bwah nie, aku ltak gmbar2 sekitr tmpat kitorg jln2 kat nilai 3...hehe..
stakat tue ja dr aku untuk kali nie..
BYE2 U OLLSSZZZZ..
assalamualaikum to all muslim that read this :) (give a big smile to u)






















1 comment:

  1. part time jd model nilai 3 ker??
    ke wat L.I tok kurss bsnss..hehehe
    pasni korang wat la nilai 4 plak..
    bru lah ad tnggalan d bumi n9 ni...
    hihih

    ReplyDelete

HAI..SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DISINI..TERIMA KASIH :)